jelentkezés / regisztráció
kapcsolatfelvétel / előszűrés
interjúk, értékelő központ
döntés
ajánlatadás / beléptetés
beillesztés, mentorálás
jelentkezés / regisztráció
Karrierportálunk használata regisztrációhoz kötött. Regisztrált felhasználóink akár a regisztrációval egyidejűleg, akár azt követően bármikor jelentkezhetnek állásajánlatainkra, érdeklődési körüknek megfelelő állásajánlatainkról tájékoztatást kérhetnek, továbbá a regisztrációval lehetőséget biztosítanak számunkra arra, hogy kifejezetten tudásuknak és tapasztalataiknak megfelelő állásajánlatainkkal keressük meg őket.
regisztráció 2. kapcsolatfelvétel / előszűréskapcsolatfelvétel / előszűrés
Ha tudásod, tapasztalatod megfelel az elvártaknak, akkor kollégáink levélben vagy telefonon megkeresnek és a kiválasztási folyamat (például telefonon előszűrő interjú, online teszt, video interjú) elkezdődik.
1. jelentkezés / regisztráció 3. interjúk, értékelő központinterjúk, értékelő központ
Az előszűrések után interjúk következnek. HR tanácsadónkkal és szakmai vezetőkkel. Pozíciótól függően többkörös interjúk, szakmai feladatok és értékelő központ felmérések lehetnek a folyamatban.
2. kapcsolatfelvétel / előszűrés 4. döntésdöntés
Kiválasztjuk a legalkalmasabbnak tartott jelöltet és sikeres pályázókat telefonon értesítjük a jó hírről.
3. interjúk, értékelő központ 5. ajánlatadás / beléptetésajánlatadás / beléptetés
Digitalizáltuk ajánlatadási és beléptetési folyamatunkat, ami így gyorsabbá és környezettudatosabbá vált. Beléptetésünk a Karrierportálon keresztül történik, ezzel is csökkentve a folyamatainkban való papírfelhasználást.
4. döntés 6. beillesztés, mentorálásbeillesztés, mentorálás
Leendő szakmai vezetőd és HR kapcsolattartód gondoskodnak arról, hogy minél előbb megszerezz minden szükséges szakmai és szervezetre vonatkozó információt, hogy minél sikeresebben be tudj illeszkedni a K&H csapatába!
5. ajánlatadás / beléptetéshogyan készülj az interjúra?
tudj minél többet önmagadról
Gondold végig minden interjú előtt, hogy eddigi tapasztalataidból és meglévő képességeidből, készségeidből mi az, ami a cégnek érdekes lehet és emeld ki azokat. Legyen érezhető a fejlődés az eddigi karrieredben, azaz miért érték meg a váltások, hol mit tanultál, hogyan épülnek össze a tanultak vagy hogy szélesedik a látóköröd. Legyen íve a bemutatkozásnak.
Ha vannak az önéletrajzodban két munkahely közti idők vagy vannak elsőre furcsa váltások, készülj arra, hogy erre rákérdeznek az interjún és legyen rájuk magyarázat, amiből kitűnik, hogy ezek miért pozitívak rád nézve.
Sokan az interjún hosszan beszélnek arról, hogy nekik miért tetszik az adott cég, nekik miért is lenne jó az adott szervezethez tartozni. Az viszont még ennél is fontosabb kérdés, hogy a szervezetnek miért jó téged alkalmaznia. Készülj erre, és tudj magadról 3-4 pozitívumot magabiztosan elmondani.
Egy tipp: érdemes a bemutatkozást leírni interjú előtt, ez segít összeszedni a gondolatokat, megtalálni a helyes szavakat, kiválasztani a fent említett pozitívumokat. Ez segít elkerülni a két leggyakoribb interjú-hibát, ami a stresszből adódik: a túlbeszélést és a lefagyást, azaz a túlzottan terjengős beszédet, illetve a szavak keresését.
tudj minél többet a cégről
Fontos, hogy az interjú során érzékelhető legyen az ambíciód, hogy az adott céghez csatlakozhass, így amit lehet, tudj meg a cégről: profilját, piaci helyzetét, értékeit, ügyfeleknek szóló üzenetét. A honlapon túl érdemes más forrásokból is információt szerezni. Szánj erre időt, mert megtérül a beszélgetéskor.
Készülj kérdésekkel is, ezzel is mutatva az érdeklődésedet, ezt szívesen veszik az interjúztatók. Legalább 2-3 kérdést tegyél fel, amik nem magára a munkavégzésre vonatkoznak, hanem a cég céljaira, erősségeire, kihívásaira, irányaira.
Egy tipp: készülj, ha tudsz az interjúztatókból is. Tudd, hogy melyik területet képviselik, ha van fotó róluk, nézd meg, hogy könnyebben be tudd őket azonosítani.
A Bank honlapján a szakterületeink bemutatkoznak, fontos ezt is elolvasni és felkészültségedet bizonyítani a beszélgetés során. Keresd itt meg a területet, ami érdekel, hogy lásd, miként illeszkedik a szervezet egészéhez.
+1: legyél konkrét
Mind önmagaddal, mind a Bankkal kapcsolatban törekedj arra, hogy konkrétumokat említs: minél megfoghatóbb példákat mondj a sikereidre, ill. képességeid megnyilvánulására feladatok, projektek kapcsán. Ugyan így fontos, hogy az adott cégről is pontos információid legyenek, amit összefüggéseiben is látsz, például más versenytársakkal összevetve hol látod az adott vállalatot, mik a személyes benyomásaid.
a jó önéletrajz ismérvei: 5+1 szabály
Rengeteg mindent elárul rólunk az önéletrajzunk. Ha úgy tetszik, ez egyfajta fénykép rólad, tedd vonzóvá, hogy minél inkább akarja a címzett hosszan „nézegetni”, azaz olvasni a pályázatod.
Ráadásul ez az első anyag, amit átadsz a cég számára, így utal a munkavégzésed minőségére, igényességére és a kreativitásodra is.
1. időbeliség
Bár az interjún általában arra kérik a jelölteket, hogy kezdjék el mesélni a pályafutásukat az első jelentős állomástól, az önéletrajz írásakor mégis mindig kronológiailag visszafelé haladunk, azaz a legfrissebb munkatapasztalattól a legelsőig, a legmagasabb iskolai végzettségtől az alapokig.
Az önéletrajz maximum két oldalas, bár pályakezdők esetében elfogadható az egy oldal is. Ha ennél hosszabb, valószínű, hogy terjengősek vagyunk. Fontos, hogy az anyag kronológiailag jól követhető, struktúrájában gyorsan áttekinthető, azaz olvasó-barát legyen.
2. a felső szakasz
A lap tetején mindig ott kell, hogy legyen egy kép, az e-mailes és mobiltelefonos elérhetőség, illetve a lakcím. A diszkriminációtól minden szervezet óvakodik, így a születési idő nem kötelező elem, de javasolt. A családi állapot nem kötelező.
Az e-mail cím egyrészt legyen pontos, mert ez lesz a kapcsolattartás elsődleges útja.
A LinkedIn adatlapodat érdemes itt megjeleníteni és magát a profilt karbantartani, természetesen maximális összhangban az önéletrajzzal. Nagy előnye a LinkedIn-nek az ajánlás, bátran kérj hát a kollégáitól, volt vezetőidtől néhány téged méltató, kvalitásaidat kiemelő gondolatot.
3. struktúra és megjelenés
Ha egy kicsit beleképzeljük magunkat a toborzók fejébe, egyszerű megmondani, hogy milyen legyen az önéletrajz szerkezete: „Milyen gyakorlata van a jelöltnek abban, ami nekünk fontos? Hol tanulta meg az elméleti alapokat? Mit tud még, ami fontos lehet?
Ez adja ki a sorrendet:
- Munkahelyi tapasztalatok – lásd a mintát lentebb
- Végzettségek – elég középiskoláig „visszamenni”
- Képzések, tanfolyamok – téma, intézmény is legyen megjelenítve
- Nyelvtudás, IT ismeret, jogosítvány – nyelvtudásnál tüntesd fel, hogy aktív vagy passzív a tudás, előbb-utóbb úgyis kiderül
- Hobbi, érdeklődés – legyél egyedi, pl. utazni sokan szeretnek, de konkrétan megnevezhető az utazás jellege, kedvenc útirányok, stb.
- Személyiségjegyek, értékek – törekedj az egyediségre, ami valóban kifejező, és eltér a „jó csapatjátékos, kreatív személyiség” megszokott gondolataitól, és a munka során értéket teremt az adott cégnél
Fontos, hogy áttekinthető, szellős és jól olvasható legyen a szöveg. Maradj a hagyományos betűtípusoknál (Times New Roman vagy Arial, 12-es betűméret) és színeknél. Vastag betűvel, egy-egy diszkrét színű háttérrel a fontosabb információk kiemelhetők.
A munkahelyek, végzettségek, képzések kapcsán először a dátumot, aztán a cég nevét, a betöltött pozíciót, majd a feladatokat érdemes megjeleníteni.
Figyelj - mert az olvasó is nagyon figyel - a pontosságra: mikor kezdtél, meddig dolgoztál adott helyen, mettől meddig jártál egy adott iskolába. Rögtön kiderül egy rutinos toborzó számára, hogy ha valahol átfedés van, „összecsúsznak” az időpontok.
Ha vannak úgynevezett „lyukak” a pályázatban (időszak, amikor nem dolgoztál vagy jártál iskolába), hagyd benne, de legyél felkészülve magyarázattal.
4. pozícióra szabás
Az önéletrajznak mindig a valóságot kell tükrözni, mégis fontos kiemelni a szakmailag releváns, munka szempontjából értéket teremtő pozíciókat.
Teheted ezt úgy, hogy az adott munkahelyen végzett munkádat jobban részletezed, vagy ha adott munkakörön belül több feladatod volt, egyszerűen csak előbbre sorolod a jövőbeli cég szempontjából fontos feladatot, projektet.
Emellett esetleg kiemelhetsz egy olyan tantárgyat, ami a munkához elméleti alapot jelenthet. Pályakezdő pozíció esetében írd bele az életrajzba a diákmunkáidat, szervező tevékenységeidet is és tárj fel részleteket is, amik kapcsolódnak a megpályázott pozícióhoz.
5. motivációs levél
A motivációs levél kiegészíti, nem ismétli az önéletrajzot. Nem minden esetben van idő ezek végigolvasására a cég részéről, de ezzel együtt érdemes tömören megfogalmaznod néhány sort, mert pozitívan befolyásolhatja a megítélésedet.
Ez valóban egy levél formátumú írás, azaz a bal felső sarokban fel kell tüntetni a címzett nevét, beosztását és a cég nevét. Kell, hogy legyen megszólítás, a levélből pedig derüljön ki, hogy melyik munkakört pályázod meg. A levél végén el is kell köszönni, és szerepeljen a levél írásának helye, dátuma, valamint egy (akár szkennelt) aláírás.
És a tartalom: itt igazán van lehetőség arra, hogy a cégre szabd az üzeneted. Fogalmazd meg tömören, hogy mi az a három dolog, ami miatt jelentkezel az adott pozícióra. És a másik oldalt is mutasd meg: mi az a három dolog, amiért jó lesz a cégnek, ha téged választ!
5+1: a kép
A fénykép fontos eleme az önéletrajznak és sok az elrettentő példa.
A kép lehetőleg legyen színes, és mindenképp jó felbontású és friss, ami alapján azonnal felismerhető leszel az interjúkor, amint fogad a toborzó. Mosolyogj természetesen a képen, a kamerába nézve. Látszódjon a felsőtested, akár a karod is pl. egy íróasztalnál ülve.
A megjelenés legyen üzleties, mintha már az interjúra mennél: az öltözéked legyen elegáns, a hajad rendezett és hagyd szabadon az arcodat, a hölgyek pedig törekedjenek a minél diszkrétebb sminkre.
A kép készülhet kül- és beltéren egyaránt, de más személy ne látszódjon rajta részletekben sem és legyen „vállalható” a helyszín: kerülendő pl. a kocsma, a buli, a tengerparti nyaralási helyszín, az állatkert, és preferált az iroda, a könyvespolc, egy park a háttérben.